Mamsi's mat

Mamsi's mat

mandag 19. august 2013

Wok - Nora elsker denne

Jeg er heldig som har unger som eeelsker mamsis mat. De er alltid sultne og synes alt de får er deilig. Jeg har litt trøbbel med matmengde nå som Fanny har flyttet, så denne porsjonen holder til tre sultne :-) Nora vil ha resten til frokost, sa hun, så her blir intet kastet ;-)

Wok
Jeg bruker stekepanne med høy kant når jeg woker.
Først kutter man opp 2 paprika og 1/2 squash i nokså like strimler. Legg til side.
Ta frem en bolle hvor du blander 400 g kjøttdeig, 2 finhakkede hvitløksbåter, 1 finhakket rød chili (fjern alle frø), 1 finhakket koriander (bladene), litt salt og nykvernet pepper.
Sett over gryte med vann for å koke 1 pk eggnudler (4 min koking ca).
Stek kjøttdeigblandingen, og underveis tilsetter man 3-4 ss soyasaus eller ketjap manis (søt soyasaus) eller en blanding av disse to.
Ta frem en ny stekepanne og fres paprika og squash raskt. Helles så over kjøttblandingen. Når nudlene er ferdig kokt helles også disse over og alt blandes. Pynt med litt vårløk og spis med en gang!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar